O NÁS | AKCE | LIDÉ | DISKUSE | ODKAZY |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Svatováclavské slavnosti 2018V rámci svatováclavských slavností se koná koncert v kostele Panny Marie pod řetězem 4. 10. v 19 hod.![]() Do Prahy zavítá skupina německých umělců a představí vlivy J. S. Bacha na díla velkých mistrů v následujících staletích. Zazní díla Johanna Christiana Bacha, Jiřího Družeckého , Wolfganga Amadea Mozarta a třeba Dmitrije Šostakoviče. PROGRAM: Johann Christian Bach (1735-1782) Quartet in F major (Allegro, Minuetto di Variatione) Jiří Družecký (1745-1819) Quartet in g minor Adagio – Allegro, Andante, Allegro Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Largo and Fugue in F major, KV 404a/4,br> Adagio in d minor, KV 404a/2 Finale of the Quartet in G major, after KV 387 (arrangement Eduard Wesly) Molto allegro Dmitrij Šostakovič (1906-1975) 5 Preludií a Fug z Op. 87 (arrangement Eduard Wesly) 1. Prelude and Fugue in C 2. Prelude and Fugue in G 3. Prelude and Fugue in e 4. Prelude and Fugue in D 5. Prelude and Fugue in fis Johann Sebastian Bach (1685-1750) Choral „Vor deinen Thron tret’ ich hiermit“ BWV 668 Ozvěna Johanna Sebastiana Bacha zněla poslední tři staletí všude po světě. Mnozí skladatelé, umělci ani diváci si často neuvědomovali, jak moc je tvorba jiných skladatelů tolik inspirovaná právě Bachem. Tento koncert „Bachovy ozvěny“ představí jasné příklady skladatelova stálého vlivu. Zahájíme kvartetem Johanna Christiana Bacha, jemuž jeho otec Johann Sebastian zajistil brilantní hudební vzdělání. George Druschetzky, současník Haydna a skladatel velké důležitosti pro náš ansámbl, jelikož zkomponoval devět skvělých hobojových kvartetů, použil písmena B-A-C-H jako tóny v části Andante hobojového kvartetu g-moll. Tuto poctu složil Druschetzky v roce 1807 v Budapešti. Následuje Largo a fuga J. S. Bacha, kterou Wolfgang Amadeus Mozart aranžoval pro smyčcové trio. Mozart také složil preludia k Bachovým fugám, které zazní jako uvedení do finále Mozartova vlastního kvartetu KV 387 v podání tří dam kvartetu Grundmann. V této extatické fugové větě autor jasně ukazuje, co se naučil z Bachových lekcí kontrapunktu. Po přestávce se ozve echo dvacátého století: Dmitri Shostakovich, inspirovaný návštěvou Bachfestu v Lipsku roku 1950 a Tatjanou Nilolaijeva, tamní umělkyní, jenž vytvořil sbírku 24 preludií a fug pro klavír, z nichž Eduard Wesly zaranžoval pět párů pro hoboj a smyčcové trio. Nakonec se vrátíme ke kořenům zmíněných ozvěn. Zazní chorál „Vor deinen Thron tret’ ich hiermit“. („Proto přicházím před tvůj trůn“) |
![]() |
![]() |
![]() |
Pakli sůl bude zmařena, čím bude napravena?.
Úterky Výborové schůze Grego_virtual
|